tisdag 2 april 2013

Lite dum i huvudet eller omtöcknad

Gårdagen var en prövning. Folk på lunch och middag. Och bondförkylning med hosta som långt framskriden lungsot eller något annat värre. Och ingen dunderhostmedicin hemma. Sådan som man får på recept. Den andra är ju helt verkningslös.

Hade s k filmkväll med goda vänner. Vi ser film. Och tvingade på våra gäster två filmer och däremellan  en timme timmer Carl Bildt. Först mat. Magical Mystery Tour. Var väl bara jag som uppskattade den. John Lennons pupiller stora som tefat. Så Persona. Som jag var den enda som njöt av. Med en åttondels sekund av penis i fullt stånd. Alltså filmen,  den svenska  varianten. Visst var det så att Bibbi Andersson fick någon utmärkelse för detta mästerverk signerat Ingemar Bergman. Vet inte hur många gånger jag sett denna film.

Hostade mig igenom natten och plågade vårdcentralen med begäran om hostmedicin när de öppnade. Impad hur snabb vår vård är. Blev uppringd 08.10 och ringde till dem vid 07.00. Moderatmöte. Sur och smågnällig. Värre än vanligt och hostade. Och hostade. Alliansgrupp. Löste upp ett par frågor där vi spretat lite. Gillar vår grupp som är konstruktiv. AU gick som en dans.

Presidiemöte på em mellan byggnads, tekniska och miljö- och hälsa. Bra möte där vi satte agendan för sjörestaureringsprogrammet. Vi klarar det inom de budgetramar vi förväntas ha de närmsta åren. Badbara och friska stadssjöar skall också ses som en tillväxtfaktor som är unik i världen. Till apoteket och antikvariatet innan stängning. Ett glas toddy, en Simenon som jag kanske inte läst och så medikamenter skall väl får mig till jobbet i morgon. Annars går jag ändå. Skall ikväll också avsluta PO Enquists bom Ett annat liv. Läser den i sjok. Har alltid varit lite rädd för att närma mig honom. Ser arg ut jämnt och ständigt.

Tillbaka till rubriken. Gick först på Radio Kronobergs aprilskämt. Men sedan gogglade jag för säkerhets skull. Varför skulle radion var först med detta?

Bo Frank
Växjö 20130402