måndag 29 april 2013

Dold agenda

Det blir allt mer uppenbart att Radio Kronoberg har en egen politisk agenda. Varje gång jag träffar oppositionspolitiker i kommunhuset så jublar de.  Och allt oftare jag blir intervjuad känns det som att debattera mot en vänsterpartist i kommunfullmäktige. Ingen kan ta ifrån mig min upplevelse om detta. Och mina åsikter triggar än mer igång att jag blir straffad för detta! Objektivitet eller partiskhet? Helt opolitiska kompisar som röstar på olika partier gör samma iakttagelser. Och ingen klagar väl på städningen på radion? Antar att det inte är kommunen som sköter denna!? Däremot måste jag vara hederlig nog att säga att jag inte upplever att radion manipulerar med inte intervjuer de gör med mig eller klipper konstigt. Men det finns subtila saker.

Hade tänkt att skriva lite om en underbar läsupplevelse igår. SvD. För ovanlighetens skull bra ledare, krönika och ännu ett reportage om Sheryl Sandberg. Den kvinnan kommer att gå långt.

På kommunen en  vanlig måndag. Diverse ärenden. Positivt och negativt! Sossarna svarade på vår fråga om budgetprocessen. Alliansen pratar om detta i morgon, tisdag.  Och lämnar besked om hur vi ser på läget. 

Träffade ett företag i em som ville vara anonymt.  Och de får alla som vill. Var så på ett företagsbesök. Ett härligt IT-förertag på Västergatan. Satt kvar på jobbet för att bara tänka. För kallt och blåsigt för att gå runt sjön. ” Slängde” ihop en sommarspaning till SmP.  Skämdes för att det gick för snabbt. Men den kanske kommer med p g a att den är lite ovanlig och svår att förutsäga. Hade tänkt att berätta om morgondagen. Men måste i fortsättningen avstå ifrån att prata om futurum.  Alliansen har skrivit ihop ännu en gemensam debattartikel. Vi har bra stämning. Och god sammanhållning.  Och Växjö kommun är inne i en spännande period. Men det har jag tyckt i snart 40 år. Varför har jag sagt att jag inte ställer upp 2018!? Dumt. Men lagt kort ligger. Och nu är det vinna eller försvinna 2014. Det är snart val!

Bo Frank
20130429