fredag 22 mars 2013

Vilken vecka


Dötrött. Min första lediga kväll på 10 dagar. Tuff vecka. Och jag har inte ordnat så att jag har någon avlastning. Får sitta själv o besvara alla mejl, telefonsamtal etc. Och fixa sambandet mellan partierna och förvaltningen. Hade förmodligen velat fortsätta efter 2018 om jag hade haft avlastning. Konstigt att den som leder omsättning på 4 miljarder inte kan fixa detta. Allt det praktiska däremot är hur bra som helst. Stavas Monica Sandberg och de andra stjärnorna i min korridor. Kommunen har så många duktiga medarbetare. Är impad varje dag!

Har gjort 80 timmar denna vecka o det är bara fredag. Min vackra solstråle till fru har dock åkt bort över helgen. Till barnbarnet. Och jag har fullt med jobb denna hela också. Och veckan har bara försvunnet.

Media har ringt igen och velat att jag skulle kommentera att Lena Johannesson blivit kontaktad av tre partier som vill ha med henne som medlem. Jag har ingen kommentar. Jag som inte vet något om vad som sägs på Facebook hör ändå att det är viss aktivitet. Allt detta är bara tragiskt. Det handlar egentligen inte om politik. Det förstår ju den som tänker efter!

Och Tobias Billström sitter kvar. Det gör mig förnöjd och säkert 90% av alla moderater. God morgon världen,  ville i veckan att jag skulle kommentera Tobias Billströms eventuella avgång. Jag vägrade, men finns kanske ändå med i God morgon världen. Är bekymrad över att så många ledande moderater i karriären inte ”har möjlighet” att delta i debatten om vår flyktingpolitik. Åsiktsdiktaturen i Sverige gynnar bara ett parti. Gissa vilket. Och varför gör inte regeringen upp med s i stället för mp när det gäller flyktingpolitiken?

I morgon på mitt favoritområde i politiken. Klimat, miljö, hållbarhet, mångfald och jämställdhet. Växjö har det bästa konceptet i Sverige för Jordens timme. Mina berömda 2% av alla medborgare hånar alltid att Växjö arbetar med miljöfrågor. Vårt engagemang i morgon är bra. Inge allianskommun i Sverige arbetar bättre med miljöfrågor. Och absolut ingen sossekommun. Men Helsingborg är bra, Malmö är bra. Borås. Det finns ett antal bra kommuner. Vi har dock våra fantastiska företag med oss. Och universitetet. Däremot saknar moderaterna på riksplanet starka och trovärdiga talespersoner i miljöfrågor. Hur Sofia Arkelsten kunde utses till partisekreterare är en gåta, men hon lyfte moderaternas miljöpolitik och var jättebra på det. Borde fått fortsätta med miljöfrågorna som  hon skötte så bra!  Vår Anna T eller Johan Hultberg skulle kunna göra skillnad idag!  Saknar Sofias driv i miljöfrågor!

Kom hem 18 denna iskalla och blåsiga fredagkväll. Gick snabbt runt sjöarna. 90 minuter. Lite mat och vin. Fokus. Skavlan,  för att se favoriten Anders Borg!

Hörs!

Bo Frank
Växjö 20130322